Obsah

Svetový deň duševného zdravia 2021

Typ: ostatné
V mesiaci október si pripomíname Svetový deň duševného zdravia - duševné zdravie je súčasťou celkového zdravia, a preto si zaslúži rovnakú pozornosť ako zdravie telesné.

Svetový deň duševného zdravia podporuje ľudí v starostlivosti o vlastné duševné zdravie, ale podporuje aj v pomoci a podpore druhým.

  • Svetový deň duševného zdravia bol vyhlásený Svetovou federáciou za duševné zdravie ešte v roku 1991,
  • cieľom tohto dňa je informovať verejnosť o otázkach duševného zdravia a o problémoch súvisiacich s psychickými ochoreniami,
  • podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) žije vo svete až 450 miliónov ľudí s duševnými ochoreniami, čiže takmer každý štvrtý človek v populácii je zasiahnutý nejakou duševnou poruchou v určitom štádiu,
  • aj pandémia ochorenia COVID-19 má veľký vplyv na duševné zdravie ľudí, zvlášť ovplyvnené sú niektoré skupiny, napr. zdravotníci, študenti, osamelo žijúci a tí, u ktorých sa nejaké duševné ochorenie prejavilo už v minulosti,
  • podľa informácií WHO na Svetovom zdravotníckom zhromaždení v máji 2021 uznali vlády z celého sveta potrebu rozšírenia kvalitných služieb pre duševné zdravie na všetkých úrovniach, a našli nové spôsoby poskytovania starostlivosti o svojich obyvateľov s duševnými chorobami.

Ponúkame Vám niekoľko tipov ako si udržať a posilniť duševné zdravie.

Rady a typy, ako byť zdravý:

  • Buďte informovaní - vypočujte si rady a odporúčania, sledujte dôveryhodné spravodajské kanály.
  • Majte rutinu – udržujte si svoje každodenné zvyky a činnosti, pokiaľ je to možné vytvorte si nové.  
  • Jedzte zdravé jedlá.
  • Cvičte pravidelne.
  • Vyčleňte si čas na prácu a čas na odpočinok.
  • Nájdite si čas na to, čo vás baví.
  • Udržiavajte sociálne kontakty.
  • Obmedzte alebo úplne vylúčte konzumáciu alkoholu.
  • Minimalizujte čas strávený pred televíznou obrazovkou, či pri počítačových hrách.
  • Pomáhajte ostatným. 

 


Vytvorené: 22. 10. 2021
Posledná aktualizácia: 22. 10. 2021 08:45
Autor: Správce Webu